Εισαγωγή στο ISO 21001:2018
Τα πρότυπα στην εκπαίδευση δεν είναι κάτι καινούργιο. Επί δεκαετίες τώρα υπάρχουν πρότυπα εκπαιδευτικών, πρότυπα επιδόσεων, τυποποιημένα προγράμματα σπουδών, πρότυπα μάθησης, τυποποιημένες διαδικασίες αξιολόγησης και ούτω καθεξής.
Στο πλαίσιο των προτύπων ISO, η τυποποίηση σε εκπαιδευτικούς οργανισμούς δεν είναι μια εντελώς νέα έννοια. Το 2003, η ISO δημοσίευσε τις κατευθυντήριες οδηγίες ISO 9001: 2000 για τον εκπαιδευτικό τομέα με σκοπό να βοηθήσει τους εκπαιδευτικούς οργανισμούς στην παροχή των εκπαιδευτικών προϊόντων και υπηρεσιών.
Οι κατευθυντήριες γραμμές προορίζονταν για εκπαιδευτικούς οργανισμούς σε όλα τα επίπεδα, παρέχοντας όλα τα είδη εκπαίδευσης, όπως: στοιχειώδη, μεσαία ή τριτοβάθμια εκπαίδευση, συμπεριλαμβανομένης της απόστασης και της ηλεκτρονικής μάθησης. Σε αυτό το πλαίσιο, θα μπορούσε κανείς να ισχυριστεί ότι το ISO 21001 είναι ο διάδοχος του προτύπου ISO 9001 (το γενικό πρότυπο συστημάτων διαχείρισης ποιότητας που υιοθετήθηκε για τον τομέα της εκπαίδευσης).
Η ανάπτυξη του ISO 21001 διεξήχθη από την ομάδα ISO / PC 288. Οι εργασίες διεξήχθησαν από την Κορεατική Υπηρεσία Τεχνολογίας και Προτύπων (KATS) και την ομάδα εργασίας αποτελούμενη από οκτώ εξήντα διατομεακούς εμπειρογνώμονες από 39 εθνικούς οργανισμούς τυποποίησης, με την πρόσθετη συμμετοχή φορέων από διάφορους εκπαιδευτικούς τομείς.
Το πρότυπο ISO 21001 σκοπεύει να παρέχει ένα κοινό εργαλείο διαχείρισης για οργανισμούς που παρέχουν εκπαιδευτικά προϊόντα και υπηρεσίες, ικανά να ικανοποιήσουν τις ανάγκες και τις απαιτήσεις του εκπαιδευόμενου και άλλων δικαιούχων. Αν και οι κύριοι δικαιούχοι είναι εκπαιδευόμενοι και εκπαιδευτικοί οργανισμοί, είναι ασφαλές να πούμε ότι όλα τα εμπλεκόμενα μέρη μπορούν να επωφεληθούν από ένα σωστά εφαρμοζόμενο σύστημα διαχείρισης για εκπαιδευτικούς οργανισμούς βάσει του ISO 21001 και συνοδευόμενο από βέλτιστες πρακτικές του κλάδου.
Η συμμόρφωση με το πρότυπο περιλαμβάνει διάφορες υποχρεωτικές δραστηριότητες εντός του πεδίου αναγνώρισης του συστήματος διαχείρισης, δηλαδή την εσωτερική επιθεώρηση, τις αξιολογήσεις ικανοποίησης των μαθητών, τον έλεγχο των εξωτερικών διαδικασιών, προϊόντων ή υπηρεσιών, την αναθεώρηση των προγραμμάτων και τις ετήσιες ανασκοπήσεις της Διοίκησης του εκπαιδευτικού οργανισμού.
Ολοκληρώνοντας, στο άρθρο με τίτλο “Ενίσχυση των αξόνων αρετών, ακεραιότητας και κοινωνικής συνεισφοράς των σπουδαστών”, των Anne Colby και William M. Sullivan, ερευνητών στο Ίδρυμα Carnegie για την Προώθηση της Διδασκαλίας αναφέρεται: «Είναι σημαντικό για την κουλτούρα των οργανισμών εκπαίδευσης να βοηθούν τους σπουδαστές να σκεφτούν τι θέλουν να είναι σαν άτομα, ως επαγγελματίες στους τομείς τους και ως πολίτες, καθώς και να τους υποδυκνείουν κοινωνικά υπεύθυνες συμπεριφορές παρέχοντας τις ανάλογες ευκαιρίες, κίνητρα και δομές. Και το ISO 21001 μπορεί να είναι ένα σωστό εργαλείο για αυτή τη διαδικασία»
Mάθετε πως μπορεί να ωφεληθεί και η επιχείρησή σας από τις πιστοποιήσεις ISO